Jeg har igennem en lille måneds tid, hygget mig med at cykle forbi ovenstående reklame for kondomer med smag. Jeg synes det var skønt, for det er blevet mere og mere sjældent at se en kondomreklame i bybilledet (og i medierne for den sags skyld). Jeg har tænkt at det måske bare er fordi jeg ikke rigtigt er i målgruppen at jeg ikke ser kondomreklamer, men tror nu stadigvæk på at der er blevet meget længere imellem kondomreklamer i disse år, end der var for 10-20 år siden. Men jeg syntes da helt sikkert den enorme reklame var på sin plads, for der er vel stadigvæk mange gode grunde til at bruge kondom, og så at se en reklame i den størrelse, var da helt fantastisk.
Men ved I så hvad jeg opdagede i går, da jeg – af uransagelig årsager, blev nødt til at cykle langsomt forbi reklamen?! Jeg er blevet snydt! Her går man og har en fest over at nogen (en virksomhed) endelig går “all in” for at undgå alle mulige og umulige seksuelt overførte sygdomme blandt ungdommen, og så er det en fucking chokoladereklame! Ja! Det er ikke kondomer, men forskellige chokoladeindpakninger. Ikke nok med at de ligner kondompakker, men navnene på de forskellige chokoladestykker klinger da også rimelig meget af 80-90’ernes kondomer med smag: Crunchy Coco, Persian Perry, Grainy Billy og Fresh Freddie og den store font imellem pakkerne får mig da heller ikke på andre tanker: “Only natural ingredients”.
“Stik mig lige et karton Fresh Freddie” 🙂